Všeobecné obchodní podmínky pro nákupy z webu www.podcastprodeti.cz

1. PREAMBULE

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též VOP) platí pro nákup v internetovém obchodě www.podcastprodeti.cz, který je provozován Gabrielou Procházkovou, IČ: 23754729, se sídlem Nová 1092/13, 664 34 Kuřim.

Tyto VOP upravují vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím v oblasti prodeje Zboží mezi Gabrielou Procházkovu, IČ:23754729, se sídlem Nová 1092/13, 664 34 Kuřim (dále jen „Prodávající“) a jeho obchodními partnery (dále jen „Kupující“). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří reklamační řád, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je Kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

2. DEFINICE

1. PRODÁVAJÍCÍ

Prodávající je Gabriela Procházková, IČ: 23754729, se sídlem Nová 1092/13, 664 34 Kuřim.

Telefonní kontakt na prodávající: +420 603 729 527.

Email:gabriela@podcastprodeti.cz.

2. KUPUJÍCÍ

Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.

Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní Smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů předává Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.

Právní vztahy Prodávající se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

Podnikatelem se rozumí:

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku (především obchodní společnosti),

  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník zapsaný v živnostenském rejstříku

  • osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů (sem patří např. svobodná povolání jako advokacie apod.), a

  • osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

 

Právní vztahy Prodávající s Kupujícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani Smlouvou mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími. Individuální Smlouva Prodávající s Kupujícím je nadřazena obchodním podmínkám

3. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA

Smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, resp. Prodávající.

4. ZBOŽÍ

Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu na webových stránkách www.podcastprodeti.cz.

3. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Kupující bere na vědomí, že osobní údaje, které jím byly poskytnuty prodávajícímu, budou prodávajícím zpracovány a uchovány v souladu s platnými zákony České republiky, v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (známo též jako „GDPR“).

Kupující svým svobodným rozhodnutím (tedy stiskem tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“) dává najevo, že si je vědom uvedených skutečností a souhlasí s dalším zpracováním svých osobních údajů za účelem obchodní činnosti provozovatele tohoto e-shopu (tj. prodávajícího). Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, kupující má právo na přístup k těmto údajům a tyto jsou náležitě chráněny v rozsahu stanoveném zákonem. Souhlas kupujícího se zpracováním osobních údajů lze písemně odvolat. Osobní údaje kupujícího budou plně zabezpečeny proti zneužití.

Jelikož rozumím skutečnosti, že Vaše osobní údaje jsou citlivé informace, neváhejte mě kdykoli kontaktovat a dotázat se, jak je s Vašimi údaji nakládáno. Pakliže si přejete poskytnuté osobní údaje jakkoli upravit, můžete o to požádat na emailové adrese gabriela@podcastprodeti.cz.

4. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY

Objednávku je Kupující oprávněn zaslat Prodávajícímu pouze skrze objednávkový systém eshopu. Návrhem k uzavření kupní Smlouvy je umístění nabízeného Zboží Prodávajícím na stránky, kupní Smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím spotřebitelem a přijetím objednávky Prodávajícím. Toto přijetí Prodávající neprodleně potvrdí Kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik Smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou Smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. 

Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce, přičemž kupní smlouvu je možné uzavřít též pouze v jazyce českém. Spotřebitel, který má trvalé bydliště v členském státě Evropské unie mimo území České republiky, popř. který je občanem členského státu Evropské unie mimo území České republiky, potvrzením objednávky souhlasí s uzavřením kupní smlouvy v českém jazyce. Po uzavření kupní smlouvy není možné zjišťovat, zda při zpracování dat před podáním objednávky vznikly chyby, případně tyto chyby opravovat. Uzavřená kupní smlouva je Prodávajícím archivována a je po vyžádání Kupujícímu přístupná ve lhůtě 1 let ode dne jejího podpisu.

5. CENA ZBOŽÍ ČI SLUŽEB

Nabídka a ceny uváděné na eshopu prodejce jsou smluvní, konečné, vždy aktuální a platné, a to po dobu, kdy jsou takto Prodávajícím v internetovém obchodě nabízeny. Náklady na dopravu jsou uvedeny na stránce „Platba a doprava“. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku nese Kupující. Konečná kalkulovaná cena po vyplnění objednávkového formuláře je již uvedena i včetně dopravného. Jako cena při uzavření Smlouvy mezi prodávající a kupujícím platí cena uvedená u Zboží v době objednávání Zboží kupujícím. Daňový doklad na základě kupní Smlouvy mezi Prodávající a Kupujícím slouží zároveň i jako dodací list. Kupující může Zboží převzít zásadně až po jeho úplném uhrazení, pokud není toto dohodnuto jinak.

V případě, kdy Kupující provede úhradu a Prodávající posléze není schopen zajistit dodání Zboží, vrátí Prodávající neprodleně plnění Kupujícímu dohodnutým způsobem. Lhůta k vrácení vynaložených prostředků je závislá na zvoleném způsobu jejich vrácení, nesmí však překročit dobu 30 dní od okamžiku, kdy tato nemožnost vznikla. Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem prodávajícího.

6. PLATEBNÍ METODY

Prodávající akceptuje platební metody uvedené na stránce “Platba a doprava“. Mezi tyto metody patří:

  • Platba bankovním převodem nebo pomocí QR kódu

  • Platba platební kartou 

Platby platební kartou a bankovními tlačítky technicky zajišťuje společnost GoPay

GoPay Czech odštěpný závod
Senovážné nám. 1736
370 01 České Budějovice
Česká republika
IČO: 22177469

Tel.: +420 387 685 123

Email: gopay@gopay.cz

7. DODACÍ LHŮTA A PODMÍNKY DODÁNÍ

Prodávající splní dodávku Zboží předáním tohoto Zboží kupujícímu, nebo předáním Zboží prvnímu dopravci, tím také přechází na Kupujícího nebezpečí škody na věci. Dostupnost produktu je uvedena vždy v detailu tohoto produktu. Dodací lhůta je závislá na dostupnosti produktu, platebních podmínkách a podmínkách dodání, a činí maximálně 90 dnů. Součástí dodávky není instalace zakoupeného Zboží. Po uhrazení objednávky obdrží Kupující daňový doklad/fakturu emailem. 

Dodací lhůta začíná u Zboží, které bude Kupujícím placeno při převzetí, tj. na dobírku, běžet dnem platného uzavření kupní Smlouvy dle článku IV. těchto VOP. V případě, že Kupující zvolil jinou variantu úhrady než zaplacení Zboží při jeho převzetí, začíná dodací lhůta běžet až od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet Prodávající.

Prodávající akceptuje následující dodací metody:

  • Zásilkovna

  • Dodání elektronickou poštou na e-mailovou adresu Kupujícího v případě elektronických produktů nebo vstupenek

Zboží zakoupené na eshopu www.podcastprodeti.cz lze zasílat pouze v rámci České republiky. Pro zaslání Zboží do zahraničí je třeba kontaktovat Prodávající na email gabriela@podcastprodeti.cz.

 V případě výměny Zboží ve lhůtě 14-ti dnů od zakoupení Zboží jsou Kupujícímu účtovány náklady na poštovné, a to při každém jednotlivém zaslání Zboží směrem ke Kupujícímu. Kupující také hradí své náklady na poštovné při odeslání Zboží k Prodávajícímu.

V případě vrácení Zboží Kupujícím Prodávající do 14-ti dnů hradí náklady na poštovné Kupující.

8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

8.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 8 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;

b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;

c) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;

d) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;

e) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.

8.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

8.3. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle odst. 8.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na gabriela@podcastprodeti.cz. Pro reklamaci může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávající, který lze naléz zde. K uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídí Prodávající v souladu s Kupujícím uplatněným právem z vadného plnění.

8.4. Má-li Zboží vadu, má Kupující následující práva:

a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo

b) na odstranění vady opravou Zboží,

ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.

8.5.Prodávající je oprávněna odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.

8.6. Dále máte právo na:

a) přiměřenou slevu z Ceny; nebo

b) odstoupení od Smlouvy,

jestliže:

a) odmítne Prodávající vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo

d) je z  prohlášení Prodávající nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.

8.7. Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.

8.8. V případě, že si vadu na Zboží způsobil Kupující sám, práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží.

8.9. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.

8.10. Při uplatnění reklamace Kupujícímu vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:

a) datum, kdy Kupující reklamaci uplatnil;

b) co je obsahem reklamace;

c) jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje;

d) Kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

8.11. Nedohodnou-li se obě strany na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraní Prodávající vady a poskytneme Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

8.12. O vyřízení reklamace bude Kupující informován e-mailem a Prodávající vydá Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je Kupující povinnen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností Kupujícího původní Zboží vrátit Prodávajícímu, náklady na toto vrácení však hradí Prodávající.

8.13. V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.

8.14. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.

9. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

Vzhledem k charakteru uzavření kupní Smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku, má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od této Smlouvy bez jakékoli sankce ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí Zboží. Dále má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy v souladu s ust. § 53 odst. 7 a 8 zákona č. 40/164 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Výše uvedené se nevztahuje na Kupujícího, který je podnikatelem a uzavírá kupní Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. V případě výše uvedeného odstoupení od smlouvy bude Prodávající zaslána kupní cena na bankovní účet Kupujícího, který za tímto účelem Kupující Prodávajícímu sdělí. Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy v případě, kdy Kupující neuhradí plnou výši kupní ceny ve lhůtě 30-ti dnů ode dne uzavření kupní Smlouvy.

Odstoupit od smlouvy není možné v případě zakoupení elektronického produktu (např. podcastová epizoda, audiokniha, záznam přednášky, ebook atp.), pokud byl příslušný aktivační klíč Kupujícím již využit nebo produkt stažen.

10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

9.1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

9.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy gabriela@podcastprodeti.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.

9.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2.
 Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

9.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pro případy kontraktace s mezinárodním prvkem pro jakékoliv případy sporů (s výjimkou sporů, u nichž je dána výlučná pravomoc rozhodce a/nebo v souvislosti s nimi) v souladu s čl. 23 Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince 2000, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech, sjednávající výlučnou pravomoc českých soudů pro rozhodování veškerých budoucích sporů ze smlouvy a/nebo VOP a/nebo v souvislosti s nimi.

Kupující umožní prodávajícímu plnění povinností v souladu s konkrétní smlouvou, k tomuto vyvine veškerou potřebnou součinnost. 

Kupující se zavazuje uhradit veškeré náklady vzniklé prodávajícímu rozesíláním upomínek a náklady spojené s vymáháním případných pohledávek. 

Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn postoupit svou případnou pohledávku ze smlouvy na třetí osobu. 

Kupující je povinen prodávajícího informovat o změně svých identifikačních údajů, a to nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy k této změně došlo.

Kupující a prodávající se souhlasem s těmito obchodními podmínkami zavazují, že vynaloží maximální úsilí ke smírnému řešení případných sporů vzešlých ze smlouvy či v souvislosti s těmito obchodními podmínkami.

Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, konkrétně pak do doby splnění povinností prodávajícího a kupujícího, které vyplývají z předmětné smlouvy.

Další zde blíže neřešené otázky se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, případně dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších předpisů.

Tyto podmínky vychází v platnost 1.10.2025.